VIGTIGE INFORMATIONER OM ÅRETS LEJR - COVID19

Vi skal stadig på lejr!

Dato 25.06.2020

Så nærmer vi os uge 29, hvor vi skal på lejr, og vi glæder os!

Der er nu styr på rammerne for lejren og vi har modtaget retningslinjer fra Sundhedsmyndighederne, således at vi kan afholde Slaraffenlejren på tryg vis ift. corona.

Retningslinjerne er en smule mere lempelige, end det vi kender fra skolerne osv., hvilket betyder at vi næsten kan afholde lejren som vi plejer. Dog vil der være langt mere rengøring...for de voksne :-)

VIGTIGT!

Har et barn eller en forælder symptomer på COVID-19, skal de IKKE møde op på lejren.

Hvis et barn eller en frivillig voksen får symptomer, mens de er på lejren, skal de isoleres og hurtigst muligt tage hjem.

Sender man et barn på lejr, skal man derfor have mulighed for at hente det i løbet af ugen.

Det er afgørende for at kunne minimere smitten.

 

Herunder kan I læse det brev og vores retningslinjer ift. COVID-19, som vi har sendt ud til alle børn og forældre via indstillerne.

Da Ida holder barsel fra lejren i år, har vi fået en gammel kending med i lejrledelsen som vikar for Ida. Det er Friia som skal afløse. Friia har været lejrleder på Slaraffenlejren i 10 år og har sagt ja til endnu et år på lejr. Det er vi enormt glade for.

Hvis der skulle være spørgsmål til hvordan vi forholder os til corona, til Sundhedsmyndighedernes retningslinjer eller til lejren generelt, så hører vi meget gerne fra jer. I kan kontakte vores børenekoordinator Trine på 40 20 76 16 eller på kontakt@slaraffenlejr.dk.

Vi glæder os til at se alle børn om et par uger.

Kærlig hilsen fra Lejrledelsen 

Trine, Ida, Friia, Benjamin og Michael

_________________________________________________________

Dato 28.05.2020

Det er med stor glæde, at vi kan meddele, at Slaraffenlejren er på programmet i år på trods af Coronakrisen.

Når det så er sagt, så bliver det en lidt anderledes lejr i år, da vi skal overholde forskellige retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.

Retningslinjerne kommer til at minde om dem, som alle børn kender fra hverdagen i skolerne og så alligevel ikke. Alle lejre i Ungdommens Røde Kors får særlige retningslinjer, som er designede særligt til ferielejr.

Det allervigtigste er, at alle børn og frivillige voksne kommer til at nyde en uge med massere af leg, eventyr, fis, ballade, kram, hyggestunder, lækker mad og højt humør. Det lover vi jer!

Her på siden vil vi løbende opdatere med nyheder. Vi beder om jeres tålmodighed, da vi endnu ikke har fået de endelige retningslinjer, og da vi for øjeblikket er ved at planlægge lejren med alle de seje frivillige.

Vi forventer først at have alt på plads i slutningen af juni.

Dog kan vi allerede nu oplyse, at vi er klar til at modtage ALLE indstillede børn til lejren.

 

Lejren afholdes for alle børn fra søndag den 12. juli til lørdag den 18. juli, som oprindeligt planlagt.

 

Vi har ikke helt styr på møde- og afhentningstiderne endnu. 

Vi udsender et brev i løbet af juni med de mere præcise tidspunkter, pakkeliste, informationer om lejren osv., som vi plejer.

Hvis der er spørgsmål fra indstillere, børn og forældre, så er I altid velkomne til at kontakte Trine, som står for vores børnetilmelding. Trine kan kontaktes på trine@slaraffenlejr.dk.

Vi glæder os til at se jer!

Kærlig hilsen fra Lejrledelsen 

Trine, Ida, Benjamin og Michael

© 2020 Slaraffenlejr. Fotos og informationer må ikke anvendes uden vores tilladelse.